مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 16:472022-04-28سياسي

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: مواسات و همدلی محدود به مرزهای ایران نیست


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مواسات محدود به مرزهای ایران نیست، گفت: متاسفانه نگرش های انحرافی به کمک دولت های اسلامی به سایر مردم مسلمان اعتراض می کنند و ما باید در پاسخ به آن ها بگوییم امت اسلام یک پیکر واحد است و اعضای یک پیکر نمی توانند نسبت .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث بیان نکات تفسیری در حرم بانوی کرامت گفت: یکی از سوره های جزء 26، سوره ذاریات است که در این سوره خداوند متقین را توصیف و ویژگی هایی برای آن ها بیان می کند که در آیه 19 سوره ذاریات، مواسات و همدلی و غمخوار یکدیگر بودن از اوصاف متقین شمرده می شود و از این ویژگی ها از مهم ترین مسائلی است که عامل قدرتمندی یک امت می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، متقین کسانی هستند که در اموال خود، حقی برای نیازمندن و فقرا دارند و بخشی از مال خودشان را برای نیازمندان کنار می گذارند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: در سوره های دیگر قرآن کریم مثل سوره معارج در وصف نمازگزاران واقعی اینگونه بیان شده است که آن ها در اموال خود حقی برای فقرا و محرومان قرار می دهند.

وی یادآور شد: جامعه ای که مردم تمام ثروت خود را برای خود هزینه می کنند و به فقرا کمک نمی کنند این جامعه در معرض زوال و انحطاط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: مواسات و همدلی محدود به مرزهای ایران نیست

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: مواسات و همدلی محدود به مرزهای ایران نیست