مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 08:322022-04-28سياسي

یک میهمان ویژه در گلزار شهدای یاسوج/ روحانی افغانستانی که محبوب مردم شد


خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسیم راوند- در زیارت از گلزار مطهر شهدای یاسوج سنگ قبری توجهم را به خود جلب می کند سال 1316 در روستای سنگلاخ کشور افغانستان به دنیا آمده و به دلیل علاقه ای که به دین اسلام داشته در سال 1359 به ایران می آید، مدتی در مشهد و قم بوده سپس به کهگیلویه و بویراحمد می آید و مدت 12 سال مدرس حوزه علمیه بوده است.

سید عبدالحمید مُروج روحانی اهل کشور افغانستان که در بحبوحه انقلاب و آغاز جنگ پس از تحصیل در حوزه علمیه نجف به ایران می آید علاوه بر تدریس حوزه های علمیه امام جمعه موقت شهر یاسوج نیز می شود.

در همین خصوص حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در گفت وگو با خبرنگار فارس می گوید؛ سال 59 که آقای مروج به استان آمدند در اداره کل تبلیغات مسئول اعزام مبلغ بودم آن زمان مرحوم بیاتی مسئول تبلیغات اسلامی بود پیشنهاد دادم آقای مُروج به عنوان مبلغ بماند و فعالیت کند که پذیرفتند و آقای مروج کار تبلیغ را آغاز کردند.

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: آقای مُروج در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تدریس و تبلیغ می کردند و بعدها به عنوان امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) و امام جمعه موقت یاسوج در زمانی که مرحوم شهمیری امام جمعه یاسوج بود انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میهمان ویژه در گلزار شهدای یاسوج/ روحانی افغانستانی که محبوب مردم شد

یک میهمان ویژه در گلزار شهدای یاسوج/ روحانی افغانستانی که محبوب مردم شد