مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 08:022022-04-28حوادث

جای خالی «افسران کنترل حیوانات» در کشور


در گذشته شاهد حوادث بسیاری بودیم که در آن ها آتش نشانی اقدام به مهار و زنده گیری حیوانات وحشی یا غیربومی شهری از جمله عقاب، روباه و .

در سطح شهر کرده بود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اوایل هفته جاری بود که پلنگی سرگردان وارد قائمشهر شده و باعث ترس اهالی و ساکنان این منطقه شد، پلنگی که در نهایت به جای زنده گیری کشته شد تا این پرسش در اذهان ایجاد شود که مسئول زنده گیری حیوانات وحشی و غیرمتعارف با زیست شهری کدام نهاد است.

با توجه به اینکه آتش نشانی در سال های اخیر و در جریان حوادث متعددی اقدام به زنده گیری حیواناتی نظیر عقاب، روباه، جغد، مار و .

کرده بود؛ بسیاری آتش نشانی را متولی چنین رویدادهایی معرفی کردند، با این حال سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران در گفت وگویی با ایسنا تاکید کرد که چنین اقداماتی وظیفه آتش نشانی نیست و آتش نشانان نه تجهیزات چنین کاری را دارند و نه آموزش های مربوط به زنده گیری حیوانات را فرا گرفته اند.

روز گذشته نیز، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت به این موضوع واکنش نشان داد و با اشاره به تلف شدن پلنگ قائم شهر و استفاده نکردن از تفنگ بیهوشی برای زنده گیری، اظهار کرد: مشکلی در تامین تفنگ بیهوشی در شمال نداشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی «افسران کنترل حیوانات» در کشور

جای خالی «افسران کنترل حیوانات» در کشور