مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 17:272022-04-27بين الملل

توافق بغداد و تهران بر سر دست یابی به راه حل درباره انرژی


پس از گزارش رسانه های عراقی درباره ورود وزیر برق این کشور به تهران برای رایزنی درباره تداوم تزریق گاز به عراق، وزارت برق بغداد از حصول توافقی میان ایران و عراق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت برق عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه ای اعلام کرد که عادل کریم وزیر برق این کشور و جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر در تهران دیدار کرده اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از وزارت برق این کشور، وزیر برق عراق، امروز، با وزیر نفت ایران در تهران به منظور توسعه و تحکیم روابط در زمینه انرژی و تجهیز وزارت برق عراق به گاز مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه های تولید برق در این کشور با هدف آمادگی برای فصل تابستان دیدار کرده است.

طبق این بیانیه، در این دیدار فضایی مثبت حاکم بوده و گفت و گوهای میان دو طرف تا حد زیادی ثمربخش خوانده شده است.

بنابر این اعلام، طرف ایرانی پس از شنیدن اظهارات مقام عراقی، وضعیت اقلیمی این کشور و نیاز مبرم عراق به افزایش تولید انرژی در فصل گرما را درک کرده است.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: دو طرف بر سر دست یابی به راه حلی رضایت بخش برای هر دو کشور در خصوص تعهدات قانونی، قیمت ها و پرداخت بهای سوخت وارداتی بر مبنای یک سازوکار که تداوم انرژی رسانی در سال 2022 را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق بغداد و تهران بر سر دست یابی به راه حل درباره انرژی

توافق بغداد و تهران بر سر دست یابی به راه حل درباره انرژی