مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 14:222022-04-27اقتصادي

راهنمای ملی و سامانه نیازسنجی بعد از سوانح طبیعی رونمایی شد


راهنمای ملی و سامانه نیازسنجی بعد از سوانح طبیعی برای برآورد وضعیت سازه های مختلف و بررسی میزان خسارات بعد از سوانح طبیعی رونمایی شد.

- ، کامبد امینی حسینی رییس پژوهشکده مدیریت خطرپذیری و بحران در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله امروز در مراسم رونمایی از سامانه نیازسنجی بعد از رخداد سوانح طبیعی که در محل پژوهشگاه زلزله برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در مواجهه با رخدادهای طبیعی مطرح می شود بررسی وضعیت خسارات بعد از مخاطرات است که تاکنون این موضوع به درستی برآورد نمی شد به گونه ای که بعد از زلزله بم خسارات آن را از 500 میلیون دلار به بالا برآورد شد.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف برای حل این موضوع راه حلی را در سال 2015 در اجلاس سندای ژاپن ارائه کردند، گفت: راهکارهایی که ارائه شد برای کشور ما قابلیت اجرا نداشت از این رو با تعاملی که با دستگاه های مربوط داشتیم، اقدام به تهیه این راهنمای ملی کردیم.

امینی ادامه داد: ما توانستیم برای اولین بار بعد از سیلابی که در سال 97، 25 استان کشور را درگیر کرد، این راهنما و سامانه را طراحی کنیم که براساس آن نیازهای قشرهای مختلف بعد از سوانح طبیعی مشخص می شود.

در واقع با استفاده از این سامانه نیازسنجی، وضعیت، خسارات، صدمات و غیره را بعد از سوانح طبیعی می توانیم به نهادها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهنمای ملی و سامانه نیازسنجی بعد از سوانح طبیعی رونمایی شد

راهنمای ملی و سامانه نیازسنجی بعد از سوانح طبیعی رونمایی شد