مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 14:022022-04-27اقتصادي

دریچه سد ساوه برای تأمین آب کشاورزان بازگشایی می شود


استاندار استان مرکزی از بازگشایی دریچه سد برای تأمین آب کشاورزان پایین دست خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، فرزاد مخلص الائمه در جریان بازدید از سد الغدیر ساوه که با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان همراه بود از بازگشایی دریچه سد برای تأمین آب کشاورزان پایین دست خبر داد و اظهار کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته قرار است از امروز دریچه های سد الغدیر ساوه برای بهره مندی کشاورزان پایین دست منطقه بازگشایی شود.

وی افزود: این بازگشایی با برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان انجام خواهد شد که امیدواریم علیرغم وجود برخی محدودیت ها برای تأمین آب مورد نیاز مزارع و باغات پایین دست نگرانی به وجود نیاید.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بهار سال جاری بارش های مناسبی در سطح استان نداشتیم و نسبت به میانگین سال های قبل وضعیت نامناسب گزارش شده است که همین امر باعث کاهش حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر شده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه میزان آب ذخیره شده در سد 277 میلیون مترمکعبی الغدیر ساوه در حال حاضر به حدود 110 میلیون مترمکعب رسیده است گفت: این میزان کاهش نسبت به دو سال قبل و پایین آمدن تراز آب نگرانی هایی را برای کشاورزان خصوصاً کشاورزان پایین دست به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریچه سد ساوه برای تأمین آب کشاورزان بازگشایی می شود

دریچه سد ساوه برای تأمین آب کشاورزان بازگشایی می شود