مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 13:422022-04-27اقتصادي

حمل و مرگ و ترافیک!


آمارهای رسمی پزشکی قانونی نشان می دهد که در سال 1399 که به نوعی سال پیک کرونا و اعمال محدودیت های تردد بود، 16 هزار و 946 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که حاکی از میانگین مرگ روزانه 46 نفر در حوادث ترافیکی شهری و جاده ای است.

- روز ایمنی حمل و نقل در سال 1401 درحالی فرا رسیده که آمارها و تحلیل های انجام شده، زنگ خطر افزایش جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی را به صدا درآورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 2010 میلادی بود که مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای سال های 2011 تا 2020 را به عنوان دهه کنش و اقدام برای ارتقاء ایمنی جاده ای با هدف جلوگیری از افزایش و کاهش تلفات جاده ای اعلام کرد.

نامگذاری که البته چندان هم موفق نبود و سالانه بیش از یک میلیون نفر در تصادفات رانندگی رخ داده در جهان جان خود را از دست دادند.

به طوری که برابر گزارش سال 2018 سازمان جهانی بهداشت یک میلیون و 350 هزار نفر در جهان بر اثر سوانح ترافیکی در آن سال جان خود را از دست داده اند.

در همین راستا و در ایران نیز روز هفتم اردیبهشت ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شد تا بهانه ای باشد برای فرهنگ سازی و اقدام برای افزایش ایمنی راه ها و کاهش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی؛ هرچند آمارهای جانباختگان حوادث رانندگی، تعداد نقاط حادثه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل و مرگ و ترافیک!

حمل و مرگ و ترافیک!