مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-04-27فرهنگي

ادامه حیات مجموعه «درآمدی کوتاه» در ایران با تازه های نشر افکار


نشر افکار با مجلدات تازه ای از موضوعات علوم سیاسی و پزشکی مجموعه «درآمدی کوتاه» (Very Short Introductions) انتشارات آکسفورد، به ترجمه و انتشار این کتاب ها ادامه می دهد.

- ، مجموعه درآمدی کوتاه (Very Short Introductions) که از سال 1995 در انتشارات دانشگاه آکسفورد آغاز به انتشار کرده است، دانشنامه های فشرده با عناوین بسیار متنوع در پنج حوزه کلی هنر و علوم انسانی ، حقوق ، پزشکی و سلامت ، علم و ریاضیات ، علوم سیاسی را در بر می گیرد.

بسیاری از این عناوین به فارسی با عناوینی چون درآمدی کوتاه ، مختصر و مفید ، درآمدی بر و مقدمه ای بسیار کوتاه ترجمه شده اند که از این میان، نشر فرهنگ معاصر ، نشر ماهی و نشر افکار به صورت گسترده تری عناوینی از این مجموعه را منتشر کرده و در دست انتشار دارند.

نشر افکار تاکنون از مجموعه علوم سیاسی عناوین متعددی را منتشر کرده است که شامل آنارشیسم از کالین وارد با ترجمه محمودرضا عبداللهی؛ فمینیسم از مارگارت والترز با ترجمه بنفشه جمالی؛ فاندامنتالیسم (بنیادگرایی) از ملیس روتون با ترجمه بیژن اشتری؛ اتوپیانیسم (آرمان شهرباوری) از لایمن تاور سارجنت با ترجمه محمد نصراوی هستند.

از این سری، ویرایش جدید عناوین آنارشیسم و فاندامنتالیسم به همراه کمونیسم از لزلی هولمز با ترجمه سپیده صابونچی زیر چاپ هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه حیات مجموعه «درآمدی کوتاه» در ایران با تازه های نشر افکار

ادامه حیات مجموعه «درآمدی کوتاه» در ایران با تازه های نشر افکار