مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 12:422022-04-27پزشكي

شناسایی بیش از 4 هزار مورد بیماری سالک در استان فارس


کارشناس ارشد اکولوژی انسانی علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 4 هزار مبتلا به سالک طی یک سال گذشته در فارس شناسایی شده البته پیش بینی ما 4 تا 5 برابر این میزان ابتلا است.

- ، وحید خاتمی فر گفت: از یک سال گذشته تاکنون با روند افزایشی سالک در استان مواجه بوده ایم و آمارها نشانگر افزایش 2 برابری سالک نسبت به سال قبل است.

او تصریح کرد: بیش از 4 هزار مبتلا به سالک طی یک سال گذشته در فارس شناسایی شده البته از آنجا که آمار یاد شده موارد شناسایی شده است، پیش بینی ما 4 تا 5 برابر این میزان ابتلاء است.

خاتمی فر افزود: از آنجا که گزش بیماری در 6 ماهه اول سال رخ می دهد، اما بیماری در 6 ماهه دوم خود را نشان می دهد، از همین حالا باید به فکر کاهش محیط مناسب برای انتقال این بیماری بود.

البته طبق پیش بینی ها امسال هم روند افزایشی سالک را در استان خواهیم داشت.

این مسؤول دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تدابیری در نظر گرفته ایم و اگر 14 سازمان پای کار بیایند و همکاری های بین بخشی انجام شود، می توانیم روند انتقال سالک را به نحوی کاهش دهیم تا تعداد مبتلایان در استان حداقل از سال قبل بیشتر نشود.

خاتمی فر با بیان این که بیماری سالک چند علتی است، گفت: فارس جزو مناطق پر شیوع سالک در کشور است و وضعیت آب وهوایی و شرایط اقلیمی هم کمک می کند که بیماری به صورت بومی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 4 هزار مورد بیماری سالک در استان فارس

شناسایی بیش از 4 هزار مورد بیماری سالک در استان فارس