مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 09:372022-04-27اقتصادي

سالی 460 هزار واحد مسکن شهری نیاز داریم


رییس بخش مسکن مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی گفت: طبق برآورد مرکز تحقیقات، سالانه 460 هزار واحد مسکن شهری نیاز داریم و بخش خصوصی هم قابلیت تولید 450 هزار واحد در سال را دارد.

- به نقل از رادیو گفت وگو، غزال راهب با بیان اینکه دولت ها در تأمین مسکن با سه گروه مواجه اند گفت: گروه اول توانمندی تولید مسکن را دارند و نقش دولت در برابر این گروه بیشتر تنظیم گری و کنترل سوداگری است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: گروه دوم مشمول مسکن حمایتی اند و نقش دولت هم بیشتر حمایت از طرف عرضه یا تقاضاست اما گروه سوم گروهی اند که مستقیماً نیازمند حمایت دولت می باشند.

وی با بیان اینکه طرح های حمایتی دولت در بخش مسکن مشمول گروه های دوم و سوم می شود افزود: رویکرد مرکز تحقیقات به این طرح ها در دو بخش کیفیت ساخت وساز و تنظیم نیاز ساخت وساز است.

راهب با اشاره به اینکه نیاز مسکن در بخش جبران کمبود مسکن، پوشش تقاضاهای جدید و نوسازی بافت شهری و روستایی خلاصه می شود گفت: طبق برآورد نتایج تحقیقات مرکز، ما سالانه به 460 هزار واحد مسکن شهری نیاز داریم و بخش خصوصی هم قابلیت تولید 450 هزار واحد در سال را دارد.

رییس بخش مسکن مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی تأکید کرد: دولت باید بخش خصوصی را با ابزارهای تشویقی و قانونی حمایت کند تا تولید م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالی 460 هزار واحد مسکن شهری نیاز داریم

سالی 460 هزار واحد مسکن شهری نیاز داریم