مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 09:372022-04-27پزشكي

کودکان چگونه سیگاری می شوند/ سوءاستفاده صنعت دخانیات


رییس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: مطالعات بیانگر این است که اغلب سیگاری ها از کودکی سیگار کشیدن را تجربه و شروع کرده اند.

- ، غلامرضا حیدری، با اشاره به اینکه کودکانی که در معرض دود سیگاری ها هستند، سیگاری های تحمیلی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که تبلیغات سیگار می تواند کودکان را در آینده تشویق به سیگار کشیدن کند.

وی افزود: مطالعات بیانگر این موضوع است که اغلب سیگاری ها از کودکی سیگار کشیدن را تجربه و شروع کرده اند.

حیدری با بیان اینکه روند اعتیاد به سیگار به این صورت است که این افراد ابتدا گهگاه سیگار را تجربه می کنند، سپس به صورت یک عادت روزانه درخواهد آمد، اضافه کرد: صنعت دخانیات بر این پایه استوار شده که سیگاری ها مصرف سیگار را انتخاب کرده اند و آزادی برای انتخاب، شعاری است که صنعت دخانیات آن را به طور فاحشی برای اهداف نادرست خود مورد سوءاستفاده قرار می دهد.

وی گفت: در هر حال این موضوع واضح است که کودکان درباره مصرف سیگار نمی توانند انتخابی آزاد و از روی آگاهی داشته باشند، مدارکی که در رابطه با صنعت داخلی دخانیات در دادگاه های قضایی آمریکا ارائه شد به طور آشکاری بیان می کند که چگونه و با چه شدتی شرکت های دخانیات برای ترغیب کودکان به مصرف سیگار فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان چگونه سیگاری می شوند/ سوءاستفاده صنعت دخانیات

کودکان چگونه سیگاری می شوند/ سوءاستفاده صنعت دخانیات