مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 09:072022-04-27سياسي

مالکیت فکری و گذری اجباری از «کلاه قرمزی» به «مهمونی»


امروزه مالکیت فکری نقش تأثیرگذاری در همه شقوق جامعه دارد و عدم آگاهی و توجه به این امر، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری ایجاد نماید.

یکی از مهمترین شقوق این مالکیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس،سید محمدحسن خلخالی، دانش آموخته دکتری حقوق خصوصی و پژوهشگر مالکیت فکری نوشت: امروزه مالکیت فکری نقش تأثیرگذاری در همه شقوق جامعه دارد و عدم آگاهی و توجه به این امر، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری ایجاد نماید.

یکی از مهمترین شقوق این مالکیت، ثبت آثار و محصولات است، موضوعی که اصولاً برنامه سازان و هنرمندان از آن غافل هستند.

   موضوع ثبت آثار و محصولات اعم از عروسک ها در ساخت و تولید برنامه های تلویزیونی هم اهمیت دارد و عدم توجه به ثبت همواره اختلافاتی را فی مابین برنامه سازان و صدا و سیما ایجاد کرده است.

نمونه ی اخیر این اختلاف که پای حقوق مالکیت فکری را در عرصه هنر باز کرد، عروسک جناب خان است که قبل از پخش برنامه خندوانه توسط آقای سعید سالار زهی مالک آن ثبت شده بود و به علت عدم رضایت مالک عروسک، جناب خان در فصل 4 برنامه خندوانه حضور نداشت و در نهایت صدا و سیما مجبور شد با پرداخت هزینه ای مالکیت عروسک را خریداری کند و بعد از این اتفاق، صدا و سیما طی نامه ای (که قابل دسترس عموم نیست) به مرکز مالکیت معنوی اعلام کرد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالکیت فکری و گذری اجباری از «کلاه قرمزی» به «مهمونی»

مالکیت فکری و گذری اجباری از «کلاه قرمزی» به «مهمونی»