مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 06:472022-04-27اجتماعي

خورشید در تاریکی آسمان 10 اردیبهشت می گیرد!


در حالی 10 اردیبهشت ماه امسال پدیده خورشیدگرفتگی رخ می دهد که این پدیده در ایران قابل مشاهده نیست و در کشورمان هنگام تاریکی آسمان رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت وگو با ایسنا، خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی را از جمله رخدادهای مورد توجه رصدگران آماتور و به ویژه عکاسان نجومی دانست و گفت: با توجه به گستره کره زمین و طولانی بودن تکرار خورشیدگرفتگی در یک منطقه، با وجود آنکه در هر سال بین 2 تا 5 خورشیدگرفتگی رخ می دهد، اما افراد کمی موفق به مشاهده این پدیده جذاب آسمانی می شوند.

وی ادامه داد: روز شنبه، 10 اردیبهشت ماه جاری خورشیدگرفتگی جزیی رخ خواهد داد که در بخش کوچکی از جنوبگان و نیمه جنوبی امریکای جنوبی و همچنین اقیانوس آرام قابل مشاهده بوده، اما در ایران متاسفانه دیده نمی شود.

عتیقی خاطر نشان کرد: این گرفت در ساعت 18 و 45 دقیقه به وقت جهانی آغاز می شود و پیش از ساعت 22 و 38 دقیقه به زمان گرینویچ پایان می پذیرد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به جزییات این پدیده نجومی، توضیح داد: هنگام کسوف با قرار گرفتن ماه میان زمین و خورشید، ماه باعث سرد شدن نور خورشید شده و سایه کوچک ماه بر روی بخش هایی از کره زمین می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خورشید در تاریکی آسمان 10 اردیبهشت می گیرد!

خورشید در تاریکی آسمان 10 اردیبهشت می گیرد!