مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 17:522022-04-26اقتصادي

19میلیون دز واکسن داخلی در انبارها در معرض فساد


بر اساس اظهارات مطرح شده توسط مسئولان 5 شرکت تولیدکننده در کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس حدود 19 میلیون دز واکسن کرونای داخلی در انبارها دپو شده و در حال فاسد شدن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خانه ملت؛ مسئولان 5 شرکت تولید کننده واکسن کرونا که در نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور پیدا کرده بودند، میزان واکسن دپو شده در انبارها را حدود 19 میلیون اعلام کردند.

علی اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در این نشست، گفت: تاکنون 5 میلیون دز واکسن تحویل و حدود 8 درصد مبلغ را دریافت و حدود 800 میلیارد تومان طلبکار هستیم و در حال حاضر 4 میلیون دز آماده مصرف در انبارها داریم و نمی دانیم با چه کسی باید قرارداد ببندیم و بلاتکلیف هستیم.

اسحاقی افزود: متاسفانه علیرغم تولید انبوه واکسن در کشور وزارت بهداشت به دنبال واردات 70 میلیون دز واکسن از خارج است و انتظار می رود این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور، در این نشست با بیان اینکه تاکنون حدود 17 میلیون دز واکسن تولید کرده ایم، گفت: 15 میلیون دز قرارداد داریم که بیش از 12 میلیون دز تحویل داده ایم و مابقی آن هم آماده تحویل است البته پول کمتر از 30 درصد آن را دریافت کرده ایم و در حال حاضر هم موجودی ما در انبارها 3 میلیون دز اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19میلیون دز واکسن داخلی در انبارها در معرض فساد

19میلیون دز واکسن داخلی در انبارها در معرض فساد