مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 15:422022-04-26سياسي

«سردار گیله مردان» منتشر شد /نذر حاج قاسم برای گیلانی ها چه بود


کتاب «سردار گیله مردان» شامل خاطرات مردم گیلان از ایام شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس به قلم نرجس توکلی لشکاجانی و توسط انتشارات راه یار منتشر و راونه بازار نشر شد.

- کتاب سردار گیله مردان شامل خاطرات مردم گیلان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با تحقیق و پژوهش فاطمه آقایی و زینب کریمی، به قلم نرجس توکلی لشکاجانی به تازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است.

پیشتر هفت کتاب شروه ای برای حبیب ، بر شانه های کارون ، سردار سربدارها ، حافظ دل ها ، یزله بر دجله ، سلیمانی ها و ابرقدرت خداست درباره روایت ها و خاطرات مردمی شهرهای مختلف از ایام شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس توسط انتشارات راه یار منتشر شده بود.

در بخشی از مقدمه این کتاب که هشتمین جلد از عناوین ناشر درباره خاطرات مردمی از ایام شهادت سردار سلیمانی است، چنین آمده است: کلمه سردار برای گیلان و گیلانی، به هیچ وجه واژه غریبی نبوده و نیست.

در حافظه تاریخی هر گیلانی، نام سردار، مشحون از قهرمانی و جوانمردی و غیرت بزرگ مردی است که در برابر بزرگ ترین ابرقدرت ها ایستاد و به شهادت رسید: میرزا کوچک خان جنگلی با وجود گذشت صد سال از شهادت میرزا، هنوز هم می توان داستان های قهرمانانه او در برابر تجاوز شوروی را از زبان قدیمی های گیلان شنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سردار گیله مردان» منتشر شد /نذر حاج قاسم برای گیلانی ها چه بود

«سردار گیله مردان» منتشر شد /نذر حاج قاسم برای گیلانی ها چه بود