مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 13:422022-04-26اقتصادي

80 درصد استان تهران زیر خط فقر مسکن/ 43 درصد تهرانی ها مستاجرند


وی با بیان این که سهم مسکن در سبد هزینه خانوار تهرانی از سال 96 به بعد به 65درصد رسیده است گفت: یعنی اگر متوسط درآمد یک خانواده 10 میلیون تومان باشد 6 و نیم میلیون به اجاره اختصاص داده می شود.

- وی با بیان این که سهم مسکن در سبد هزینه خانوار تهرانی از سال 96 به بعد به 65درصد رسیده است گفت: یعنی اگر متوسط درآمد یک خانواده 10 میلیون تومان باشد 6 و نیم میلیون به اجاره اختصاص داده می شود.

معاون شهر سازی شهردار تهران با بیان اینکه 43 درصد تهرانی ها مستاجرند گفت: بر اساس مطالعات 42 درصد مردم در کشور زیر خط فقر مسکن هستند که این رقم در استان تهران 80 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا صارمی امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران در مورد قرارگاه جهادی مسکن توضیحاتی به اعضای شورا داد و گفت: تهران سالانه به 150 هزارواحد نیاز دارد و بر اساس آمارهای جهانی در بحث مسکن فقط شهر دمشق وضعیتی بدتر از ما دارد.

وی با بیان این که بر اساس قانون واسناد بالا دستی شهرداری تهران می تواند در مورد مسکن ورود داشته باشد گفت: در این چند ساله مطالعات زیادی در خصوص مسکن انجام شده و دیگر جامعه قبول نمی کند که بخواهیم در حوزه مسکن آزمون و خطا داشته باشیم.

وی با بیان این که تغییرات جمعیتی تهران بیشتر از شهرهای دیگر است گفت: شهردارتهران سیاستش این است که ما نمی توانیم در موضوعات شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد استان تهران زیر خط فقر مسکن/ 43 درصد تهرانی ها مستاجرند

80 درصد استان تهران زیر خط فقر مسکن/ 43 درصد تهرانی ها مستاجرند