مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 12:472022-04-26اقتصادي

بدهی 333 نفر معادل یارانه 15 سال مردم ایران


در بانک ها نحوه مدیریت منابع پولی، تأمین و تجهیز منابع مالی، چگونگی مصرف منابع جذب شده و نحوه بازگشت مجدد آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هرگونه خلل در هر یک از این بخش ها، - فرایند عملکرد سیستم اقتصادی کشور را مختل خواهد کرد.

فهرست ابربدهکاران 14 بانک که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، از جنبه های مختلفی قابل تحلیل و بررسی است.

بررسی 12 بانکی که لیست های خود را تحت فشار بانک مرکزی منتشر کرده اند نشان می دهد که 632 هزارمیلیارد تومان به 333 نفر(حقیقی و حقوقی) وام داده شده و تنها سهم 13 شرکت بالای جدول بیش از 350 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم کمی کمتر از کل بودجه جاری درسال 99 بوده است.

روزنامه ایران در ادامه نوشت: 6 شرکت از این 13 شرکت زیان انباشته ای بیش از 70 هزار میلیارد تومان دارند که نشان می دهد تسهیلات بانکی از جریان اقتصاد حذف شده و تأثیری بر ایجاد و خلق تولید و ارزش افزوده نداشته است.

به نظر می رسد با این حجم از بدهکاران بانکی که بدون هیچ بغضی تولید شده در دولت قبل و بخصوص بازه زمانی 95 تا 99 هستند، پیگیری وصول این بدهی ها می تواند بخش عمده ای از مشکلات نظام بانکی و اقتصاد ایران را حل کند.

پیگیری بدهکاران بانکی حیاتی است طی هفته های اخیر دولت و بانک مرکزی به موضوع بدهکاران بانکی ورود جدی کرده به طوری که انتشار ارقام جزیی 14 بانک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدهی 333 نفر معادل یارانه 15 سال مردم ایران

بدهی 333 نفر معادل یارانه 15 سال مردم ایران