مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 12:222022-04-26حوادث

خودروی ایمن و راه استاندارد در کاهش تصادفات و تلفات نقش دارد


در صورتیکه خودرو ایمنی کامل داشته باشد و راه هم دارای استاندارد باشد ابتدا از خطا و وقوع حادثه جلوگیری شده و در صورت وقوع حادثه کمترین آسیب به راننده وارد می شود.

- سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در مارس 2010 مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای سالهای 2011 تا 2020 را دهه کنش و اقدام برای ارتقا ایمنی جاده ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده ای اعلام کرد.

وی افزود: این قطعنامه از سازمان بهداشت جهانی و کمسیون های منطقه ای سازمان ملل با همکاری نهاد مربوط به ایمنی جاده ای سازمان ملل و سایر ذینفعان درخواست نمود تا برنامه جهانی این دهه را به مثابه سندی راهنما برای حمایت و اجرای اهداف این دهه تهیه نماید.

رییس پلیس راهور بیان کرد: در همین راستا روز هفتم اردیبهشت ماه به منظور فرهنگ سازی در راستای افزایش ایمنی راه ها و کاهش تصادفات به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزیده شد.

وی ادامه داد: انتظار بر این است که این نامگذاری در تقویم سالانه می تواند به حساس سازی جامعه و مسئولین در مقوله ایمنی و تصادفات کمک کرده و با عملیاتی کردن راهکارهای تخصصی میزان حوادث ترافیکی کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروی ایمن و راه استاندارد در کاهش تصادفات و تلفات نقش دارد

خودروی ایمن و راه استاندارد در کاهش تصادفات و تلفات نقش دارد