مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 11:072022-04-26اجتماعي

مسوولان آثار باستانی دزفول را دریابند/ مرگ تدریجی ابنیه تاریخی شهر


عدم تخصیص اعتبار کافی و کم توجهی به بافت قدیم دزفول در زیر سایه بی تدبیری مسوولین، موجب مرگ تدریجی ابنیه و آثار تاریخی این شهر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از دزفول، عدم تخصیص اعتبارات کافی، سهل انگاری و کم توجهی ادارات دولتی به ابنیه تاریخی دزفول که جزیی از میراث گران بهای استان خوزستان است، نابودی و مرگ تدریجی این آثار ارزشمند را رقم میزند.

 ساباط ها، خانه های قدیمی، آسیاب های آبی و دیگر آثار باستانی با ارزشی در دزفول وجود دارد که علاوه بر زیبایی و معماری بی نظیرشان، ریشه در تاریخ دارند و راوی روزگار گذشتگان است.

اما سال هاست که بسیاری از این بناها حال و روز ناخوشی دارند و احتمال تخریب و نابودی کامل شان دور از انتظار نیست.

      وضعیت نگران کننده برخی از ساباط ها حسن فرخی راد مدیر انجمن کهن دژ دزفول در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در حال حاضر چهل و سه ساباط در شهر دزفول وجود دارد، اظهار کرد:  تعدادی از ساباط ها توسط ادارات مربوطه ترمیم شده اند اما برخی دیگر در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند و امکان ریزش و تخریب هر لحظه آن ها وجود دارد.

وی افزود: با اشاره به ریزش و نابودی کامل ساباط زرنگار که از مهمترین آثار تاریخی دزفول بود، افزود: بارها ادارات دولتی را از وضعیت بد و نابسامان ساباط های شهر مطلع کردیم اما با توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسوولان آثار باستانی دزفول را دریابند/ مرگ تدریجی ابنیه تاریخی شهر

مسوولان آثار باستانی دزفول را دریابند/ مرگ تدریجی ابنیه تاریخی شهر