مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 10:222022-04-26پزشكي

«لانگ کووید» تهدیدی که هنوز در ایران جدی گرفته نشده است


او معتقد است در شرایطی که هنوز پاندمی کرونا تمام نشده با تاسیس کلینیک هایی برای تحقیق و بررسی کووید طولانی مدت می شود خسارت ناشی از عوارض ابتلا به کرونا را کاهش داد.

- یک پزشک به خبرآنلاین گفت: در کشور ما اولویت بندی ها آن طور که باید نیست، ترجیح می دهند که به ماجرای لانگ کووید فکر نکنند، ترجیح می دهند که زمینه بحث برای آن ایجاد نکنند و نادیده بگیرند، نتیجه این می شود افراد با انجام آزمایش های گوناگون نه تنها درباره بیماری شان به نتیجه نمی رسند بلکه نظام سلامت با افزایش مراجعه بیماران مواجه می شود.

کرونا دست بردار نیست، یا خودش یا عوارض بیماری قرار است حالا حالاها زندگی مان را تحت تاثیر قرار دهد.

اگرچه این روزها خبری از مرگ ومیرهای چند صد نفری نیست اما همچنان صدها انسان به این ویروس مبتلا می شوند که به لطف سویه کمتر کشنده ی اومیکرون و تزریق واکسن ها از مرگ جان سالم به در می برند اما همچنان عوارض مبتلا شدن به کووید سلامت و کیفیت زندگی آن ها را تهدید می کند، عوارض جسمی و روانی که شاید هیچ توجیه دیگری نداشته باشد جز مبتلا شدن به کرونا.

هادی یزدانی، پزشک عمومی، درباره این عوارض به خبرآنلاین می گوید که این ها بخشی از اثرات به جا مانده از کووید، تحت عنوان لانگ کووید ( Long Covid ) است که اگر به آن ها توجه نشود خسارت های زیادی به سلامت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لانگ کووید» تهدیدی که هنوز در ایران جدی گرفته نشده است

«لانگ کووید» تهدیدی که هنوز در ایران جدی گرفته نشده است