مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 07:522022-04-26اقتصادي

آغاز برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی جهان


برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان داراب آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از داراب، حبیب اله فتحی، مدیر جهاد کشاورزی امروز با تاکید بر اینکه بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: شهرستان داراب از نظر سطح زیر کاشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس سطح زیر کاشت گل محمدی این شهرستان را 5 هزار و 600 هکتار عنوان نمود و افزود: از این میزان سطح کاشت گل محمدی 500 هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم  کاشت شده است.

فتحی متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی در این شهرستان به ترتیب 1200 و 2500 کیلوگرم در هکتار عنوان نمود و تصریح کرد:  در سال جاری با توجه به خسارت سرمازدگی به بخشی از گلستان های این شهرستان پیش بینی می شود حدود 6 هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده گلستان های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است، افزود:  70 درصد گل محمدی این شهرستان  به صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی داراب خاطرنشان کرد: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازارهای داخلی به  اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی جهان

آغاز برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی جهان