مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 22:322022-04-25سياسي

ضرورت ساماندهی نهر شعبان/ کشت دوم در نهاوند ممنوع است


یکی از مهمترین موضوعات شهرستان در زمینه امور آب، به سرانجام رساندن ساماندهی نهر شعبان است.

- ، جعفر سلگی دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان نهاوند عنوان کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی این نهر و نقش آن در تنش کم آبی، کمیته ای متشکل از دستگاه های مربوطه زیر نظر بخشداری مرکزی فعال شده تا با بررسی همه جوانب امر، مشکلات را رصد کرده و برای آن راه حل ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در سرچشمه گاماسیاب پنج دهنه سربند وجود دارد که نیاز به اصلاح دارند تا آب به صورت متوازن به نقاط پایین دست انتقال یابد، لازم است قبل از آبگیری نهر شعبان این سربندها اصلاح و مرمت شوند تا مانع از به هدررفت آب توسط کشاورزان منطقه شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه از جمله مشکلات عمده نهر شعبان در حوزه سازماندهی، لایروبی، توزیع آب و رفع حریم است، گفت: مشکلات این نهر که از انهار مهم شهرستان است باید از سوی استان مورد توجه قرار گیرد.

سلگی در ادامه بر ضرورت اصلاح سربندها برای جلوگیری از به هدر رفتن آب و توزیع متوازن تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط آبی تحت هر شرایطی کشت دوم در نهاوند ممنوع است، کشاورزان و بهره برداران باید بدانند که با توجه به کاهش بارش ها و وضعیت آبی هرگونه کشت دوم در نهاوند تحت هر شرایطی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ساماندهی نهر شعبان/ کشت دوم در نهاوند ممنوع است

ضرورت ساماندهی نهر شعبان/ کشت دوم در نهاوند ممنوع است