مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 17:422022-04-25اقتصادي

فقط 50 میلیارد تومان از مالیات خانه های خالی درآمد داشتیم


مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون تنها کمتر از 50 میلیارد تومان مالیات از خانه های خالی وصول شده است.

- به نقل از صداوسیما، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به این که مالیاتی که تا کنون وصول شده نسبت به آن چه شناسایی شده بود ناچیز است اظهار داشت: کل مالیاتی که در بودجه پیش بینی شده بود 2 هزار میلیارد بود در حالی که برآورد ما حدود 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

جهانگیر رحیمی اظهار کرد: در قانون بودجه سال گذشته، سازمان امور مالیاتی مکلف شد تا پایان 9 ماهه اول سال 1400، مالیات خانه های خالی را وصول کند، اما ضوابط اجرایی آن وجود ندارد.

وی با بیان این که وزارت راه و شهرسازی مسئول شناسایی واحدهای مسکونی خالی است اظهار داشت: آمار نهایی واحدهای مسکونی خالی شناسایی شده مربوط به 9 ماهه اول سال 1400 است که نزدیک به 570 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: برای مالکان این واحدهای مسکونی پیامک ارسال شد که از این تعداد نزدیک به 488 هزار واحد در شهرهای بالای 1 00 هزار نفر جمعیت مالیاتشان محاسبه و به آن ها اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 50 میلیارد تومان از مالیات خانه های خالی درآمد داشتیم

فقط 50 میلیارد تومان از مالیات خانه های خالی درآمد داشتیم