مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 14:372022-04-25پزشكي

با اختلالات خواب چه کنیم/ بختک چیست؟


یک متخصص مغز و اعصاب به تشریح اختلالات شایع خواب پرداخته و به راه های درمان آنها اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه  سلامت خبرگزاری فارس، سیدحسین آقامیری در برنامه طبیب با اشاره به اینکه زندگی شهرنشینی مقداری زیادی از خواب خوب را از ما گرفته، عنوان کرد: خواب یک چهارم تا یک سوم از عمر ما را دربرگرفته و ما باید مواظب بهداشت خواب مان هم باشیم، اختلال خواب به راحتی قابل پیش بینی است، این روند به خواب رفتن مستلزم یک سلسله اتفاقات پیچیده در مغز است، خواب طبیعی یک چرخه دارد، که اول شامل یک چرت سبک بوده و بعد آرام آرام وارد یک خواب نیمه سنگین و بعد خواب سنگین و بعد وارد مرحله ای می شود که بدن در خواب است اما مغز فعالیت هایی شبیه شبه بیداری دارد.

وی ادامه داد: مثل آن زمانی که فرد خواب است اما چشمش حرکت می کند که خواب دیدن ما در آن مرحله اتفاق افتاده و 90 درصد اختلالات خواب در آن مرحله پیش می آید.

واقعا مهمترین اختلال خواب بی خوابی است، خواب و بیداری ما روی هم تأثیر دارد، چون کسی که خواب خوبی دارد بیداری خوبی را هم تجربه می کند و شخصی که بیداری خوبی دارد خواب خوبی نیز خواهد داشت.

کسی که فکرش روی برنامه ریزی است، از خودش بیش از حد کار نمی کشد، تغذیه خوب و ورزش هوازی دارد و استرس را از خودش دور می کند، به طور کلی کسی که سبک زندگی صحیحی دارد خواب خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با اختلالات خواب چه کنیم/ بختک چیست؟

با اختلالات خواب چه کنیم/ بختک چیست؟