مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 14:322022-04-25بين الملل

طالبان: تهاجم از سوی همسایگان را تحمل نمی کنیم


وزارت خارجه دولت طالبان افغانستان نیز اخیرا سفیر پاکستان را در اعتراض به حملات هوایی انجام شده در دو ولایت خست و کنر احضار کرده بود.

- تاریخ انتشار: 15:02 - 05 اردیبهشت 1401 پسرپرست وزارت دفاع طالبان افغانستان گفته که دولت کابل تهاجم از سوی همسایگانش را تحمل نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی سرپرست وزارت دفاع طالبان افغانستان پس از اعتراض کابل به حملات هوایی از سوی پاکستان در خاک افغانستان مطرح شده است.

بخوانید.

انفجار در بدخشان؛ یک مقام طالبان ترور شد دولت کابل، پاکستان را مقصر انجام حملات هوایی می داند که مقام های طالبان افغانستان می گویند باعث کشته شدن ده ها تن در ولایات کنر و خوست شده است.

پاکستان که دخالت در این حملات هوایی در داخل مرز های افغانستان را تایید نکرده گفته که دو کشور دوست و برادر هستند.

ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان افغانستان در مراسم سالگرد کشته شدن ملا محمد عمر، موسس طالبان گفت: ما با مشکلات و چالش هایی هم در جهان و هم با همسایگان خود مواجهیم که مثال واضح آن حملات به خاک ما در ولایت کنر است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در واکنش به اظهارات سرپرست وزارت دفاع طالبان افغانستان گفت، اسلام آباد به داشتن همکاری طولانی مدت با افغانستان برای تضمین امنیت در این کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: تهاجم از سوی همسایگان را تحمل نمی کنیم

طالبان: تهاجم از سوی همسایگان را تحمل نمی کنیم