مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 14:122022-04-25بين الملل

سناریوهای صنعاء در قبال کارشکنی های ریاض در اجرای آتش بس


دولت نجات ملی یمن در سایه تداوم کارشکنی ریاض در مسیر اجرای آتش بس ادعایی سازمان ملل، دو سناریو در پیش رو دارد که نتیجه انتخاب هر یک از این دو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، قرار بود روز گذشته (یک شنبه، 24 آوریل) نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بین المللی صنعاء به مقصد اردن، پس از شش سال وقفه به دلیل محاصره تحمیلی ائتلاف سعودی انجام شود.

اما پس از آماده سازی ها و رزرو بلیط توسط یمنی ها، دولت نجات ملی اعلام کرد که ائتلاف سعودی از صدور مجوز برای این پرواز خودداری کرده است.

 دولت نجات ملی یمن، پنجشنبه گذشته، به نقل از سازمان ملل، از موافقت با ازسرگیری پروازها از فرودگاه صنعاء خبر داد و اعلام کرد که نخستین پرواز از این فرودگاه24 آوریل، به  مقصد فرودگاه ملکه علیاء اردن در ساعت 8 صبح، انجام خواهد شد.

اما ائتلاف سعودی در ادامه نقض های مکرر آتش بس اعلامی دوماهه، این موافقت حاصله از سوی سازمان ملل را رد کرد و جنبش انصارالله، دیروز ائتلاف سعودی را به امتناع از صدور مجوز برای اولین پرواز تجاری از طریق فرودگاه صنعاء متهم کرد.

وبگاه الخبر الیمنی با انتشار یادداشتی در خصوص شرایط حاکم بر فرودگاه بین المللی صنعاء، از سناریوهای فراروی دولت نجات ملی در قبال این کارشکنی ریاض پرده برداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوهای صنعاء در قبال کارشکنی های ریاض در اجرای آتش بس

سناریوهای صنعاء در قبال کارشکنی های ریاض در اجرای آتش بس