مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 08:472022-04-25اقتصادي

هنوز نسخ کاغذی پذیرش می شود/ الزام پزشکان به نسخه نویسی الکترونیک


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت، با عنوان این مطلب که هنوز نسخ کاغذی پذیرش می شود، گفت: از مجلس می خواهیم پزشکان را ملزم کند فقط نسخه الکترونیک صادر کنند.

- ، امیرحسین حبیبیان اظهار داشت: از ابتدای پارسال که فقط 16 درصد نسخ به صورت الکترونیک وارد سازمان بیمه سلامت می شد، اکنون به مرحله ای رسیدیم که در اردیبهشت امسال 99 درصد نسخ سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیک صادر می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضع به نسبت مناسبی در صدور نسخ الکترونیکی داریم، هم اکنون بیش از نیمی از نسخ کل کشور که بیمه سلامت صادر می کند به صورت 99 درصد الکترونیک صادر می شود و آمارهای روزانه نشان می دهد که در روزهای عادی بین 180 تا 200 هزار نسخ الکترونیک صادر می شود.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: پیش از التزام قانون برای اجرای طرح نسخ الکترونیک حدود 65 درصد نسخ الکترونیک و نیمه الکترونیک بود و پس از یکم دی پارسال به بالای 90 درصدی رسیده است.

حبیبیان افزود: وضع استان های ما به این صورت است که در 29 استان 100 درصد و 2 استان تهران و خراسان رضوی 98 درصد و 96 درصد توانسته اند نسخه الکترونیک داشته باشند.

وی ادامه داد: این دو استان به علت هایی چون پهناوری استان، جمعیت بیمه شدگان استان و تعداد و پراکندگی پزشکان، هنوز نتوانسته اند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز نسخ کاغذی پذیرش می شود/ الزام پزشکان به نسخه نویسی الکترونیک

هنوز نسخ کاغذی پذیرش می شود/ الزام پزشکان به نسخه نویسی الکترونیک