مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 00:472022-04-24سياسي

«گوردخمه » ساسانی، کشف نشده غارت شد/کاوش منطقه، در پیچ و خم ادارات+عکس


مهدی غفاری، رییس شورای اسلامی سهرورد در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به گور دخمه های کشف شده در روزهای آغازین سال جاری در شهر باستانی و تاریخی سهرورد، اظهار کرد: احتمال می رود این گور دخمه ها مربوط به یک مقام دولتی دوره ساسانی باشد که در سایه غفلت و بی توجهی مسؤولان میراث فرهنگی ، توسط حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان آثار باستانی در روزهای آغازین سال جاری کشف شده است.

وی با بیان اینکه طبق کاوش ها و گَمانه زنی هایی که توسط سودجویان و حفاران از این منطقه بدست آمده است، اضافه کرد: وجود اتاقک ها، موقعیت و ارزش تاریخی این محدوده، در صورت کاوش های علمی می تواند چهره ای جدید و شناسنامه ای از فرهنگ متمدن و زرینی از نیاکان و پیشینیان این خطه را مشخص و آشکار کند.

رییس شورای اسلامی شهر سهرورد با بیان اینکه طبق یافته ها و تحقیقات میدانی از محوطه تاریخی هفت گنبد و قلعه کیان و با توجه به وجود دیواره های ساروجی ، آجرهای چهارگوش، سُفال های لعابدار دوران تاریخی و موقعیت قرارگیری هفت گُنبد، گفت: دخمه ها به لحاظ معماری و سازه مقبره ها، متعلق به دوره ساسانی و اشکانی و متقدم تر از آن هستند.

رییس شورای اسلامی شهر سهرورد با اشاره به ساختار داخل گور دخمه ها گفت: ساختار داخل گور دخمه ها نشان از مقبره فردی از مقامات حکومتی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گوردخمه » ساسانی، کشف نشده غارت شد/کاوش منطقه، در پیچ و خم ادارات+عکس

«گوردخمه » ساسانی، کشف نشده غارت شد/کاوش منطقه، در پیچ و خم ادارات+عکس