مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 20:222022-04-24بين الملل

صنعاء: ائتلاف سعودی جدی نبودنش در ایجاد صلح را ثابت کرد


دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که تعطیلی فرودگاه صنعاء و اجازه ندادن به رسیدن کشتی ها به بندر الحدیده ستم آشکار و جدی نبودن ائتلاف سعودی در آتش بس را نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام رییس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: تداوم تعطیلی فرودگاه صنعاء با اجازه ندادن به انجام شدن پروازهای مورد توافق بر اساس موافقتنامه آتش بس و سنگ اندازی در رسیدن کشتی ها به بندر الحدیده ستم و خیره سری آشکار و جدی نبودن ائتلاف متجاوز برای برقراری صلح را ثابت می کند.

 دولت نجات ملی یمن، پنجشنبه گذشته، به نقل از سازمان ملل، از موافقت با ازسرگیری پروازها از فرودگاه صنعاء خبر داد و اعلام کرد که نخستین پرواز از این فرودگاه یکشنبه (امروز، 24 آوریل) به  مقصد فرودگاه ملکه علیاء اردن در ساعت 8 صبح، انجام خواهد شد.

به این ترتیب قرار بود که صبح امروز به وقت صنعاء، پس از شش سال محاصره، نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بین المللی صنعاء آغاز شود و انصارالله یمن نیز از روز پنجشنبه از آغاز  اقدامات لازم برای  رزرو بلیط این پرواز خبر داده بود.

اما ائتلاف سعودی در ادامه نقض های مکرر آتش بس اعلامی دوماهه، این موافقت حاصله از سوی سازمان ملل را رد کرد و جنبش انصارالله، امروز ائتلاف سعودی را به امتناع از صدور مجوز برای اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعاء: ائتلاف سعودی جدی نبودنش در ایجاد صلح را ثابت کرد

صنعاء: ائتلاف سعودی جدی نبودنش در ایجاد صلح را ثابت کرد