مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 15:072022-04-24پزشكي

چرا سرطان ارثی نیست؟


محقق دانشگاه آلبرتای کانادا معتقد است که دیدگاهی جامع تر، بیماری سرطان را بسیار قابل پیشگیری تر، قابل فهم تر و به طور بالقوه بسیار قابل درمان تر نشان می دهد.

به نقل از یورکالرت، اگرچه سرطان یک بیماری ژنتیکی یا ارثی محسوب می شود، اما مولفه ژنتیکی تنها یک قطعه از این پازل است و طبق بررسی تحقیقاتی توسط یک متخصص برجسته در دانشگاه آلبرتا، محققان باید عوامل محیطی و متابولیک را نیز در نظر بگیرند.

دیوید ویشارت، استاد بخش علوم زیستی و علوم محاسباتی دانشگاه آلبرتا گفت: به طور تقریبی تمام نظریه های مربوط به علل سرطان که در چند قرن گذشته ظهور کرده اند را می توان به سه گروه بزرگ تر دسته بندی کرد.

اولین نظریه سرطان را به عنوان یک بیماری ژنتیکی در نظر می گیرد که بر روی ژنوم یا مجموعه دستورالعمل های ژنتیکی که با آن متولد شده اید، تمرکز می کند.

نظریه دوم حاکی از آن است که سرطان یک بیماری محیطی است که بر روی مواجهه کل اکسپوزوم تمرکز می کند و شامل همه چیزهایی است که بدن شما در طول زندگی در معرض آن قرار می گیرد.

سومین نظریه سرطان را به عنوان یک بیماری متابولیک می داند که بر متابولوم یعنی تمام محصولات جانبی شیمیایی فرآیند متابولیسم، تمرکز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سرطان ارثی نیست؟

چرا سرطان ارثی نیست؟