مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 13:072022-04-24اقتصادي

هدف گذاری برای افزایش 2 برابری صادرات به اوراسیا


رییس سازمان توسعه تجارت ایران از جلوگیری از ممنوعیت های صادراتی برای حمایت از صادرکننده و افزایش صادرات کشور خبر داد و گفت: برای افزایش 2 برابری صادرات به اوراسیا هدف گذاری کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران  علیرضا پیمان پاک در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با عنوان فرصت ها و چالش های صادرات به کشورهای اوراسیا با توجه به ماموریت رییس جمهور و معاون اول در راستای بررسی موانع تجارت با کشورهای منطقه گفت: در راستای هدفگذاری برای افزایش 2 برابری صادرات به کشورهای اوراسیا باید تاکید کرد که بازار کشورهای اوراسیا بازاری به بزرگی واردات 400 میلیارد دلاری است که سهم ایران از این میزان بین 1.

2 تا 1.

3 میلیارد دلار در نوسان بوده است.

وی با اشاره به سهم کم ایران از بازار 5 کشور اتحادیه اوراسیا اظهار کرد: ایران مزیت نسبی برای تامین نیازهای کشورهای یاد شده دارد و می تواند در زمینه های لبنیات، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، محصولات پتروشیمی و .

که از مواد عمده وارداتی کشورهای اوراسیا است تامین کننده باشد.

معاون وزیر صمت به مزیت های جغرافیایی ایران اشاره کرد و گفت: در صورت راه اندازی کریدور شمال به جنوب در ایران امکان دسترسی کشورها به کشورهای هند، کشورهای جنوب شرقی آسیا و آفریقا با کاهش 30 درصدی در زمان و هزینه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری برای افزایش 2 برابری صادرات به اوراسیا

هدف گذاری برای افزایش 2 برابری صادرات به اوراسیا