مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 12:222022-04-24بين الملل

اتریش با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت کرد


«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش نسبت به عضویت کامل و دائم اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت کرد و خواستار اتخاذ راهکارهای دیگر برای تقویت همکاری ها میان اوکراین و این اتحادیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، رسانه های اوکراینی دراین باره گزارش دادند: درحالی که الکساندر شالنبرگ بر تعمیق روابط بین اوکراین و اروپا تاکید دارد ما مخالف اعطای عضویت کامل و دائم کی یف در اتحادیه اروپاست و خواستار به کار گرفتن دیگر راهکارها دراین مورد است.

وزیر امورخارجه اتریش اخیرا در نشست رسانه های اروپایی گفت: نباید به اوکراین عضویت اتحادیه اروپا پیشنهاد شود.

این گزارش می افزاید: درحالی که شالنبرگ از تعمیق روابط بین اروپا و اوکراین حمایت می کند اما با مخالفت عضویت این کشور خواستار استفاده از سایر راه ها ازجمله پیوستن کی یف به منطقه اقتصادی اروپا و یا حفظ شرایط کنونی شد.

وزیر خارجه اتریش درپاسخ به این پرسش که چرا اوکراین در ماه ژوئن سال جاری میلادی نباید وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا را دریافت کند، به وضعیت کشورهای بالکان غربی اشاره کرد که در حال حاضر سرگرم مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا هستند و این یک روند زمان بر است.

اوکراین تا پیش از این خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا بوده اما با وقوع جنگ این درخواست شدت گرفته است، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتریش با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت کرد

اتریش با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت کرد