مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 11:272022-04-24سياسي

پایان عملیات زیباسازی پل حامی با 400 هزار قطعه کاشی شکسته


سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری کرج از پایان عملیات زیباسازی پل حامی با استفاده از 400 هزار قطعه کاشی شکسته خبر داد و گفت: این طرح بزرگترین کاشی کاری های شکسته کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا عبدالله پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران خبر از پایان عملیات زیبا سازی پل حامی با تکنیک کاشی شکسته داد و گفت: کاشی کاری جداره این پل از بزرگترین کاشی کاری های شکسته در کشور می باشد که در آن 400 هزار قطعه کاشی در متراژ 1000 مترمربع با طراحی الهام گرفته از نگار گری های قدیمی ایرانی به یکی از پروژه ای فاخر زیبا سازی شهر کرج بدل شده است.

وی اظهار داشت: اجرای این پروژه توسط واحد هنرهای شهری و با الهام از عناصر و مؤلفه های فرهنگ ایرانی شکل گرفته و در آن طرح نوینی از زیبا سازی فضای شهر ارائه شده است.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: در نگاره های ایرانی و کتاب آرایی های تاریخی مان فضایی مجرد و قدسی از بهشت ارائه شده که طرح مذکور با الهام از این فرهنگ سپیده دمی از حضور فرشتگان در شهر را نمایش می دهد.

این مسئول با بیان اینکه معماری گذشته ایران سرشار از ظرافت ها و ریزه کاری هایی است که هزاران ایده و خلاقیت را در خود نهفته دارد توضیح داد: تزیینات و کاشی کاری های پل های زیرگذر طالقانی، شورا و پایه ی پل سه راه گوهردشت و حام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان عملیات زیباسازی پل حامی با 400 هزار قطعه کاشی شکسته

پایان عملیات زیباسازی پل حامی با 400 هزار قطعه کاشی شکسته