مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 11:222022-04-24بين الملل

تپه های ماسه ای که در بوشهر ناپدید می شوند!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان دیر، منابع طبیعی و انسانی از مولفه های ظرفیتی هر منطقه به شمار می روند به طوری که نگاهداشت آنها موجب حفظ آینده و نسل های دیگر می گردد؛ بنابراین نگه داری از این مولفه ها از اصول ارتقاء منطقه ای است.

بخش بردخون که واقع در جنوب استان بوشهر و در شهرستان دیّر است یکی از مناطق مهم گردشگری استان بوشهر محسوب می شود؛ باتوجه به اینکه در این منطقه شرایط برای ایجاد فرایند فرسایش بادی فراهم است، تپه های ماسه ای، منطقه عظیمی از بردخون را فراگرفته است.

مناطق بیابانی و کویری که متشکل از انباشته های رسوبات بادی هستند نمایانگر منطق بیابانی هستند اما در بردخون وجود تپه های ماسه ای در کنار مزارع سرسبز گوجه فرنگی موجب شده است تا این تپه ها به عنوان ظرفیت گرشگری استان بوشهر به حساب بیایند.

اما در روزهای اخیر، یک شرکت صنعتی با اخذ مجوز از سوی صنعت و معدن اقدام به برداشت ماسه های بادی از تپه های ماسه ای جنوب شهر بردخون نموده و قصد برداشت هزاران تن از آن و انتقال به صنایع نفت و گاز دارد.

تپه های بردخون سرمایه زیست محیطی است اسماعیل احمدی، کارشناس جغرافیای شهری با بیان اینکه ️مکان یابی بخش بردخون علمی و حساب شده بوده است، گفت: نزدیکی این شهر به تپه های ماسه ای، به طور طبیعی موجب تصفیه خانه و مخزن آب می شود که وزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه های ماسه ای که در بوشهر ناپدید می شوند!

تپه های ماسه ای که در بوشهر ناپدید می شوند!