مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-04-24سياسي

لزوم بهره گیری از ظرفیت تمدنی آسیا در امر چندجانبه گرایی


استاد دانشگاه تهران که به عنوان نماینده ایران به نشست مجمع آسیایی بوآئو دعوت شده بود، بر ظرفیت های قابل توجه تمدن های آسیایی در امر چندجانبه گرایی تاکید کرد.

- ، نشست مجمع آسیایی بوآئو با حضور نماینده ایران و مهمانانی از کشورهای آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان و چین برگزار شد که نمایندگان این کشورها در آن به بیان نظرات خود پرداختند.

حامد وفایی استاد زبان و فرهنگ چینی دانشگاه تهران در سخنان خود در این نشست گفت: در این زمان کوتاه سه کلید واژه را مورد اشاره قرار خواهم داد و به بحث درباره آن ها خواهم پرداخت که عبارتند از: نظریه وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت ، مسئله گفتگوی تمدن ها و چندجانبه گرایی .

وی افزود: یکی از فیلسوفان بلندآوازه ایران که از چهره های سرشناس جهان اسلام نیز محسوب می شود ملاصدرا است که یکی از نظریات معروف او، وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت است.

بر اساس این نظریه که در باب وجود صادر شده، کثرت نه تنها با وحدت منافاتی ندارد که هم چون شعاع نوری که به تدریج از منبع اصلی خود دور می شود و دارای مراتب مختلف می گردد، از لوازم آن محسوب می شود و جالب آنکه حکایت تمدن های آسیایی و قرابت های ریشه ای آن ها با یکدیگر دقیقا داستانی شبیه به این نظریه دارد که از سویی دارای اشتراکاتی بنیادین بوده و از جانبی نیز هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بهره گیری از ظرفیت تمدنی آسیا در امر چندجانبه گرایی

لزوم بهره گیری از ظرفیت تمدنی آسیا در امر چندجانبه گرایی