مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 07:222022-04-24اجتماعي

یک مسوول: آب سدهای کشور نصف شد/ شرایط از پارسال هم بدتر است


اگر طراحی و مطالعات روی آب شیرین کن ها درست انجام نشده و کار کارشناسی کاملی روی ابعاد مختلف آن انجام نشود، می توانند به شدت دریا و محیط زیست سواحل را متاثر کنند.

- اگر طراحی و مطالعات روی آب شیرین کن ها درست انجام نشده و کار کارشناسی کاملی روی ابعاد مختلف آن انجام نشود، می توانند به شدت دریا و محیط زیست سواحل را متاثر کنند.

مدیر پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب گفت: کسری بزرگی در مخازن آب زیرزمینی کشور شاهدیم و این کسری سال به سال هم بویژه در مناطق مرکزی، خشک و نیمه خشک بیشتر می شود.

اشکان فرخ نیا در گفت وگو با ایلنا، درباره وضعیت منابع آب در سال جاری اظهار داشت: بارش ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 1400 تاکنون) حدود 20 تا 25 درصد نسبت به متوسط بلندمدت کاهش یافته که منجر به تشدید خشکسالی شده است .

البته نسبت به سال گذشته وضعیت بارش بهتر است اما خشکسالی در درازمدت تاثیر می گذارد و تجمع کمبود بارش اثرگذار است.

آب سدهای کشور نصف شد وی افزود: ما پارسال خشکسالی شدیدی داشتیم، امسال هم وضعیت همین است و تجمع این دو سال پشت سر هم باعث می شود سال جاری شرایط سخت تر از سال قبل باشد، سال گذشته در همین زمان 60 درصد مخازن سدهای کشور پر بود اما اکنون فقط 50 درصد پر هستند، درواقع تامین آب از منابع سطحی قطعا نسبت به پارسال کاهش خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مسوول: آب سدهای کشور نصف شد/ شرایط از پارسال هم بدتر است

یک مسوول: آب سدهای کشور نصف شد/ شرایط از پارسال هم بدتر است