مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اردیبهشت 1401 ساعت 16:172022-04-23فرهنگي

اشعاری از شاعران فارسی زبان درباره شب قدر/ ماه، امشب هوس خواندن جوشن دارد


گروه بین المللی هندیران شب گذشته، برنامه شب قدر در ادب فارسی را با حضور علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی و استادانی از هند، افغانستان، پاکستان و کشمیر برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،گروه بین المللی هندیران شب گذشته، برنامه شب قدر در ادب فارسی را با حضور علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی و استادانی از هند، افغانستان، پاکستان و کشمیر برگزار کرد.

در این محفل که با مدیریت علیرضا قزوه برگزار شد، اشعار، مقالات و آثار خوشنویسی با موضوع شب قدر در زبان و ادبیات فارسی ارائه شد.

علیرضا قزوه در این محفل اشعاری ویژه شب قدر خواند که در اینجا به شعر خانه تکانی وی اشاره می کنیم.

تشنه ام این رمضان تشنه تر از هر رمضانی شب قدر آمده تا قدر دل خویش بدانی لیلهالقدر عزیزی ست بیا دل بتکانیم راستی روزه مگر چیست؟ همین خانه تکانی ماه کنعان! ندهد سلطنت مصر فریبت تو چرا مثل پدر نیستی ای یوسف ثانی؟ نیست تقصیر عصا، معجزه موسوی ات نیست کاش می شد که شعیبت بپذیرد به شبانی بی نشانان زمین، زنده به گوران زمانیم همه همسایه مرگیم، همین است نشانی عبدالجبارکاکایی شاعر و ترانه سرای مطرح نیز نوسروده ای را با مخاطبان به اشتراک گذاشت که بخشی از آن در اینجا آمده است: چراغ بارگاهت آفتاب است شب از بیداری چشم تو خواب است در این دنیا نمی خواهم کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشعاری از شاعران فارسی زبان درباره شب قدر/ ماه، امشب هوس خواندن جوشن دارد

اشعاری از شاعران فارسی زبان درباره شب قدر/ ماه، امشب هوس خواندن جوشن دارد