مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اردیبهشت 1401 ساعت 14:122022-04-23بين الملل

تلاش آمریکا برای متهم ساختن روسیه به استفاده از سلاح کشتار جمعی


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شواهدی دارد که نشان می دهد آمریکا در حال آماده سازی اقدامی تحریک آمیز برای متهم کردن روسیه به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در اوکراین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ایگور کریلوف رییس نیروهای حفاظت در برابر تشعشع، تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه امروز (شنبه) در یک جلسه توجیهی تحریکات برنامه ریزی شده غرب را فاش کرد.

وی اعلام کرد که ایالات متحده در حال برنامه ریزی تحریک آمیز است تا نیروهای روسیه را که در حال انجام عملیات ویژه در اوکراین هستند، به استفاده از سلاح های کشتار جمعی متهم کند.

به گفته این مقام روس، وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه مسکو به استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای، مطابق با حداقل سه سناریویی که قبلاً به عنوان پاسخی به موفقیت مسکو در انجام عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین طراحی شده، مقصر شناخته خواهد شد.

او معتقد است این اقدامات تحریک آمیز از سوی غرب احتمالاً تأسیسات شیمیایی و بیولوژیکی در خارکیف و کی یف و احتمالاً نیروگاه هسته ای زاپوریژیا را هدف قرار خواهد داد.

وی افزود: علاوه بر این، وزارت امور خارجه ایالات متحده قبلاً رویه تحقیقات متعاقب را تعیین کرده و مقامات مسئول انجام آن را منصوب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای متهم ساختن روسیه به استفاده از سلاح کشتار جمعی

تلاش آمریکا برای متهم ساختن روسیه به استفاده از سلاح کشتار جمعی