مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 21:422022-04-21سياسي

افروغ: از نگاه علی(ع)، نقد قدرت نه تنها حق مردم که وظیفه آنهاست


باید به هر مقدار که به مفهوم عدالت رسیدیم آن را پیاده کنیم نه آنکه معطوف بحث های بی پایان نظری شویم، وقتی عمل کردیم ابهامات نظری رفع می شود.

- افروغ: از نگاه علی(ع)، نقد قدرت نه تنها حق مردم که وظیفه آنهاست باید به هر مقدار که به مفهوم عدالت رسیدیم آن را پیاده کنیم نه آنکه معطوف بحث های بی پایان نظری شویم، وقتی عمل کردیم ابهامات نظری رفع می شود.

دکتر عماد افروغ با اشاره به توصیف امام علی(ع) از نحوه برآمدن بنی امیه در جامعه آن روز، نابرابری در جامعه کنونی را چه شدیدتر از آن دوران دانست و تاکید کرد: علی (ع) مقابل معضلات جامعه، مثل اسپند روی آتش بود و اهل ملاحظه و مصلحت اندیشی نبود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگفت: وقتی می خواهیم درباره عدالت در نهج البلاغه گفت و گو کنیم، باید با پرسش و سوالات جدی به سراغ آن برویم و بحث من مبتنی بر سوالات جدی و دانش انباشته بشری نسبت به عدالت است.

وی با طرح تئوری های عدالت و رویکردهای مختلف طبیعت گرایانه، مساوات طلبانه، شایسته گرایانه و بی طرفانه، نگاه امام علی(ع) را جمع رویکرد مساوات طلبانه و شایسته گرایانه و عدالت را محور فلسفه سیاسی حکومت علوی خواند و افزود: از نگاه امام علی(ع) حق مردم بر حاکم خیرخواهی و توزیع عادلانه بیت المال است، اما حق حاکم بر مردم این است که او را نصیحت کنند، یعنی انتقاد و نصیحت حاکم، حق مردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افروغ: از نگاه علی(ع)، نقد قدرت نه تنها حق مردم که وظیفه آنهاست

افروغ: از نگاه علی(ع)، نقد قدرت نه تنها حق مردم که وظیفه آنهاست