مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 17:122022-04-21اجتماعي

مشاهده آفت «ملخ شکم بادمجانی» در آرامستان شهرکرد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حشره ای چه در اطراف شهرکرد مشاهده شده نوعی ملخ است، گفت: این حشره معمولاً از گیاهان مرتعی تغذیه می کند و عموماً شکارگر است.

- فرشید شبانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص حشره ای که چند روز گذشته در برخی از زمین های اطراف شهر شهرکرد دیده شده است، گفت: این حشره در برخی زمین ها خصوصاً منطقه دوتو، آرامستان جدید و برخی مراتع بن و سامان مشاهده شده گونه ای از ملخ مرتعی به نام ملخ شکم بادمجانی است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این ملخ با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی های پاییزه هر یک تا چند سال یک بار از اوایل سال ظاهر می شوند و بعد از 2 ماه تغذیه و رشد کامل حشرات ماده در زیر بوته های مرتعی تخم ریزی کرده و سپس از بین می روند.

وی با بیان اینکه این حشره قدرت پرواز نداشته و روی زمین راه می رود، افزود: این حشره معمولا از گیاهان مرتعی تغذیه می کند و عموماً شکارگر است.

شبانی بیان داشت: درست است که نام این آفت در لیست آفات وجود دارد اما طبق ماده 4 قانون حفظ نباتات دولت وظیفه مبارزه با آن را در اراضی کشاورزی و گیاهی برعهده دارد کما اینکه از روز گذشته مبارزه با گونه دیگری از ملخ های بومی در مزارع شهرستان خانمیرزا با استفاده از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده آفت «ملخ شکم بادمجانی» در آرامستان شهرکرد

مشاهده آفت «ملخ شکم بادمجانی» در آرامستان شهرکرد