مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 16:022022-04-21سياسي

علیرضا قزوه: محبت اهل بیت(ع) و احترام به مردم، سعدی را محبوب جهانیان کرد


علیرضا قزوه، شاعر و مدیر دفتر شعر و سرود سازمان صدا و سیما با بیان اینکه سعدی الگوی خوبی برای شاعران است گفت: محبت اهل بیت(ع) و احترام به مردم، - علیرضا قزوه شاعر و مدیر دفتر شعر و سرود سازمان صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سعدی شاعری است که دوست دار و محب اهل بیت (ع) بوده است گفت: وقتی سعدی می گوید: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی/ عشق محمد بس است و آل محمد ، منظور او ارادت به جماعت اهل کساء و همان اهل بیت پیامبر عظیم الشأن اسلام است که به زیبایی، عشق و ارادت خود را نسبت به آنان بیان می کند.

قزوه با تأکید بر اینکه سعدی انسانی جامع العلوم بوده و کمتر شاعری در زبان فارسی به جامعیت سعدی وجود دارد که بتواند علوم مختلف را در کنار شاعری جمع کرده و از تمام قالب های زبان فارسی، شعر فارسی، شعر عربی، پند و .

در شعرش بهره ببرد ادامه داد: سعدی در علم فقاهت به جایگاه ویژه ای رسیده بود و علاوه بر این، محبت اهل بیت(ع) و تدریس در مدرسه نظامیه بغداد نیز در سعدی، اثرگذاری زیادی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز اول اردیبهشت سالروز بزرگداشت سعدی و روز زبان فارسی است افزود: یکی از ویژگی های خاص سعدی، سهل و ممتنع بودن اوست که به نوعی همان سادگی و پرکاری توأمان گفته می شود و در عین سادگی، کار پرزحم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علیرضا قزوه: محبت اهل بیت(ع) و احترام به مردم، سعدی را محبوب جهانیان کرد

علیرضا قزوه: محبت اهل بیت(ع) و احترام به مردم، سعدی را محبوب جهانیان کرد