مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 12:272022-04-21اقتصادي

بزرگترین مناقصه کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟/ تشریح اعداد درشت آبرسانی


در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد پروژه های چند هزار میلیاردی آب استان تشریح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، آرش مصلح در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بارش 11 میلیارد مترمکعبی داشته و هشت و نیم میلیارد متر مکعب روان آب داریم که رتبه سوم کشور به ما اختصاص یافته است.

وی گفت: متوسط بارندگی ما از مهرماه 548 میلیمتر بوده که 5 میلیمتر بیشتر شده بیشترین بارش در منطقه سپیدار با 1500 میلی متر و کمترین آن در منطقه بی بی حکیمه بوده لذا در سالی که خشکسالی داریم متوسط بارندگی استان دو برابر متوسط کشوری است و متوسط بارندگی در سپیدار یک و نیم برابر اروپا بوده اما اغلب مناطق استان با تنش آبی روبرو هستند.

این مسئول ادامه داد: در همین روزها بازدیدی از برخی مناطق داشتیم بسیاری از روستاها آب لوله کشی آنها قطع شده است در تلچگاه از توابع شهرستان باشت 650 میلیمتر بارندگی داشتیم و هنوز روی کوه خامی آن برف وجود دارد اما آب لوله کشی آن ها قطع شده.

وی با طرح این پرسش که چرا در استانی که دو برابر کشور بارندگی دارد خشکسالی داریم گفت: تمام بارش های ما در 4 ماه از سال صورت می گیرد و در هشت ماهی که نیاز داریم هیچ گونه بارشی نداریم و چاره ای نیست جز اینکه بارش 4 ماهه خود را در استان مهار کنیم تا جبران هشت ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین مناقصه کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟/ تشریح اعداد درشت آبرسانی

بزرگترین مناقصه کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟/ تشریح اعداد درشت آبرسانی