مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 12:122022-04-21حوادث

دلیل رانش زمین در بزرگراه همت تهران چه بود؟


در این بخش از دامنه مشرف به اتوبان همت، فضای سبز و درختکاری انجام شده و آبیاری بیش از حد نیاز زمین، فضای سبز، چمن ها و درختان موجب شده خاک اشباع شود و بر اثر اشباع شدگی و شیب تند دامنه این حرکت دامنه خاکی انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روزنامه شرق نوشت: روز گذشته (چهارشنبه) شهروندان تهرانی که مسافر مسیر شرق به غرب بزرگراه همت بودند، ترافیک سنگین تری را نسبت به همیشه تجربه کردند؛ ترافیکی که ساعت ها آنها را در انتظار گذاشت.

پلیس اعلام کرد رانش زمین در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت قبل از پل بزرگراه شهید چمران رخ داده و خاک تپه فضای سبز مجاور بزرگراه بر سطح بزرگراه ریخته است.

برخی از کارشناسان حوزه زلزله اعلام کردند شیب زیاد و پوشش خاکی تحکیم نیافته و نفوذ آب ناشی از آبیاری فضای سبز به لایه زیرسطحی خاکی، با وجود داشتن سیستم زهکشی و استفاده از ژئوتکستایل موجب ناپایداری دامنه در قطعه ای از حاشیه شمالی همت نرسیده به تقاطع چمران شده است.

کم نیستند حاشیه بزرگراه های تهران که شیب های تندی دارند و معمولا آب پاش ها ساعت ها در این فضاها رها می شوند؛ تا جایی که آب به حاشیه خیابان می آید.

این که این اتفاق در بخش های دیگر تهران تکرار شود یا خطری برای شهروندان دارد، موضوعی است که از علی بیت اللهی، رییس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل رانش زمین در بزرگراه همت تهران چه بود؟

دلیل رانش زمین در بزرگراه همت تهران چه بود؟