مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 11:522022-04-21اقتصادي

آیا جبران ضرر مردم در بورس نزدیک است؟


صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله یا همان ETF ها یکی از دره های خطرناک بازار سرمایه بودند و اکنون به نظر می رسد سازمان بورس برنامه جدیدی برای نجات مردم از این دره در دست دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، سال 1399 و درحالی که شاخص کل بورس برای گذر از مرز دو میلیون واحد کمین کرده بود، وعده عرضه سه صندوق دولتی در قالب ETF از سوی دولتمردان داده و قرار شد صندوق نخست بانکی و بیمه ای، صندوق دوم پالایشی و صندوق سوم خودرویی و فلزی باشد.

در واقع دولت بنا داشت باقیمانده سهم خود در برخی بانک ها، بیمه ها، پالایشگاه ها، شرکت های خودرویی و فولادی را در بازار عرضه و از این طریق سهام خود را به مردم واگذار کند.

این صندوقها با 20 تا 30 درصد تخفیف به مردم واگذار شد و هر ایرانی دارای کد ملی می توانست خریدار آن ها باشد.

نکته جالب این بود که وزیر سابق اقتصاد در آن زمان بارها تاکید کرد که این صندوقها فرصت خوبی برای توزیع ثروت بین آحاد ایرانی است.

همچنین اعلام کرد که با توجه به تخفیف 20 درصدی این صندوق اگر فردی پنج میلیون تومان سهام پالایشی یکم بخرد، یک میلیون تومان تخفیف خواهد گرفت و در واقع به میزان یک میلیون تومان از ثروت بهره مند خواهد شد.

روزهای پر فراز و نشیب دو صندوق در این راستا صندوق اول با نام دارا یکم در اوایل تابستان سال 1399 عرضه و در سوم تیرماه قابل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا جبران ضرر مردم در بورس نزدیک است؟

آیا جبران ضرر مردم در بورس نزدیک است؟