مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-04-21پزشكي

چرا رضایت دخترهای 11 تا 13 ساله از زندگی کمتر شده؟


تحقیقات نشان داد بین دختران 11 تا 13 ساله، آن هایی که در طول 12 ماه بیشتر از قبل از شبکه های اجتماعی استفاده کرده بودند، نسبت به سال قبل، رضایت کمتری از زندگی شان داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یک مطالعه جدید نشان می دهد هر چه دخترهای 11 تا 13ساله زمان بیشتری در شبکه های اجتماعی بگذرانند، بعد از گذشت یک سال احتمال رضایتشان از زندگی کمتر خواهد بود.

این تحقیق که در بریتانیا که در مجله نیچر کامیونیکیشن انجام شده است الگوی مشابهی را برای پسران 14 تا 15ساله و پسران و دختران 19ساله نشان می دهد.

دانشمندان گمان می کنند میزان آسیب پذیری نوجوانان در سن های مختلف این دوران به رشد مغزی، تغییرات هورمونی و تغییرات اجتماعی که در دوران بلوغ رخ می دهد ربط دارد.

محققان می گویند تحقیقات بیشتری لازم است تا این ارتباط ثابت شود.

محققان دانشگاه کمبریج، آکسفورد و انستیتوی مغز، درک و رفتار داندرز می گویند شرکت هایی که صاحب این شبکه های اجتماعی هستند باید اطلاعات بیشتری از داده هایی که دارند، در اختیار دانشمندان بگذارند تا آن ها بتوانند تحقیق دقیق تری انجام دهند.

متخصصان می گویند شبکه های اجتماعی می توانند عامل خیر هم باشند، چون به جوانان کمک می کنند ارتباط های اجتماعی خود را حفظ کنند مخصوصاً در دوران همه گیری ویروس کووید از این جهت مفید بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رضایت دخترهای 11 تا 13 ساله از زندگی کمتر شده؟

چرا رضایت دخترهای 11 تا 13 ساله از زندگی کمتر شده؟