مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 06:072022-04-21سياسي

روایتی از سلامت روان مردم در «پسا کرونا»/ دو طیفی که کرونا آن ها را گوشه گیر کرد


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: ما در میانه کرونا نتوانستیم آیین سوگ برای جان باختگان اجرا کنیم، شما یادتان هست که چگونه اجساد متوفیان کرونا را تدفین می کردند؟این در حالی است که در آیین ما برای متوفیان مراسم ویژه ای برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه رفاه و آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، ظهور ویروسی منحوس به نام کرونا اگر چه تبعات جسمی و جانی بسیاری برای تمام مردم به دنبال داشت اما چالش های روانی آن کمتر از دیگر تبعات دیگرش نبود، چالش هایی که سالها می تواند سلامت روانی و اجتماعی جامعه را به خطر بیاندازد.

در همین راستا به منظور بررسی ابعاد سلامت و روان مردم در پساکرونا با سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به گفت وگو نشسته ایم.

متن ذیل حاصل این گفت وگو است: 25درصد مردم با یک اختلال روانی روبرو هستند  *کرونا چه پیامدهایی برای جامعه به دنبال داشت؟  هر بحرانی که در هر جامعه اتفاق می افتد، طبیعتاً پیامدهایی دارد اما این پیامدها بسته به نوع بحران،گستردگی بحران، طول بحران و تأثیراتی که روی گروه های مختلف دارد می تواند متفاوت باشد.

بحران کرونا نیز یکی از آن بحران هایی بود که وجه مشخصه آن یک بحران بهداشتی است اما عوارض و تبعات مختلفی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی سیاسی و اقتصادی به دنبال داشته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از سلامت روان مردم در «پسا کرونا»/ دو طیفی که کرونا آن ها را گوشه گیر کرد

روایتی از سلامت روان مردم در «پسا کرونا»/ دو طیفی که کرونا آن ها را گوشه گیر کرد