مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 23:472022-04-20اقتصادي

کشورهای آسیای میانه بازار بکری برای بیمه اتکایی ایران است


بعد از جنگ روسیه و اکراین کشورهای مشترک النمافع آسیای میانه بهترین فرصت برای استفاده از بازار بیمه اتکایی ایران پیدا کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی کیایی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر سهم کل شرکت های بیمه اتکایی غیر دولتی از قبول بیمه های اتکایی در کشور 10 درصد است و 90 درصد بازار بیمه اتکایی در اختیار دولت از طریق بیمه مرکزی و شرکت بیمه ایران قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که وزیر اقتصاد اخیراً اعلام کرده بود، دولت قصد دارد کم کم از بازار بیمه اتکایی خارج شود و آن را به شرکت های غیر دولتی واگذار کند، گفت: در این زمینه به نظر من باید یک شرکت قوی بیمه اتکایی غیر دولتی تشکیل شود و بقیه شرکت های بیمه اتکایی در ذیل آن قرار گیرند.

چون در حال حاضر با سرمایه 400 میلیارد  تومانی هم می توان اقدام به تأسیس یک شرکت بیمه اتکایی کرد، در حال یکه این ارقام نسبت به شرکت های اتکایی خارجی اصلاً قابل توجه نیست.

  کیایی این نکته را هم یادآور شد: قبل از انقلاب شرکت اتکایی ایشین ری (بیمه اتکایی آسیایی) با سرمایه ایران و با همکاری سازمان ملل و ایران به عنوان بزرگترین سهامدار در تایلند تشکیل شد که قرار بود، برای کشورهای جنوب شرق آسیا خدمات بیمه اتکایی ارائه کند که الان سرمایه اش 200 میلیون دلار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای آسیای میانه بازار بکری برای بیمه اتکایی ایران است

کشورهای آسیای میانه بازار بکری برای بیمه اتکایی ایران است