مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 18:122022-04-20اقتصادي

11 درصد جوجه یک روزه کشور در اردبیل تولید می شود


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید جوجه یک روزه سرآمد بوده به گونه ای که 11 درصد جوجه یک روزه کشور در این استان تولید می شود.

- خبرنگار مهر ، بهلول تکلوی عصر چهارشنبه در بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در کشور جز تولیدکنندگان مهم فرآورده های دامی مختلف است و چهار میلیون واحد دامی در این استان وجود دارد که به امنیت غذایی استان و کشور کمک می کند.

وی تصریح کرد: در این میان دامپزشکی در بحث مقابله با حدود 875 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام بر سلامت جامعه تأثیر بسزایی دارد و در خط مقدم مبارزه است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تنها 185 نفر نیروی دامپزشکی با وجود مشکلات و کاستی ها برای تضمین سلامت بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر جمعیت استان اردبیل مشغول فعالیت هستند.

تکلوی افزود: نظارت این مجموعه در تمام اوقات سال از مرحله تولید تا سر سفره مردم صورت می گیرد که شامل اطمینان از سلامت خوراک دام، استفاده از افزودنی ها، داروها تا واکسیناسیون علیه بیماری ها و نحوه فعالیت کشتارگاه ها است به گونه ای که در دوران شیوع کرونا برخی دستگاه ها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمدند اما دامپزشکی به طور مستمر به ارائه خدمات پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 درصد جوجه یک روزه کشور در اردبیل تولید می شود

11 درصد جوجه یک روزه کشور در اردبیل تولید می شود