مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 14:472022-04-20اقتصادي

رشد 92 درصدی صادرات استان فارس در سال گذشته


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مدعیست که براساس آمارهای گمرکات، ارزش کالاهای صادراتی از مبدا فارس در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن بالغ بر 92 درصد رشد داشته است.

- ، حمیدرضا ایزدی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان فارس در سال جدید، با اشاره به میزان صادرات کالاها از فارس گفت: سال گذشته بر اساس مبدا گمرکات استان حدود 424 میلیون دلار کالای فارس صادر شده که نسبت به سال 1399 حدود 92 درصد تغییر بر اساس ارزش داشته است که امیدواریم با تسهیل در تجارت شاهد تداوم این روند باشیم.

وی تصریح کرد: پروژه پایانه صادراتی فارس از دهه هشتاد در شیراز کلید خورد اما متأسفانه روند مطلوبی به لحاظ فیزیکی نداشته است، اکنون با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی این موضوع، اجرای چندین پایانه صادراتی با هدف جبران ضعف های گذشته به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند، در دست اقدام است.

رییس سازمان صمت فارس با تاکید بر لزوم بهره گیری از شعار سال در ارتقا توان صادراتی این استان، خاطرنشان کرد: دانش بنیان کردن تولید و اشتغال با ایجاد ارزش افزوده در محصولات و کالاهای تولیدی و همچنین عرضه مناسب آن در بازارهای داخلی و بین المللی گره خورده است که روشمند کردن و علمی کردن این موضوع در رشد اقتصادی ما تأثیرگذاری بسیار مطلوبی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 92 درصدی صادرات استان فارس در سال گذشته

رشد 92 درصدی صادرات استان فارس در سال گذشته