مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 14:422022-04-20فرهنگي

10 اثر هرمزگان در فهرست آثار ملی ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از ثبت 10 اثر در فهرست آثار ملی و مرمت 27 بادگیر خبر داد .

- به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سهراب بناوند مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان امروز اظهار داشت: با تلاش هایی که در مجموعه میراث فرهنگی استان هرمزگان اتفاق افتاد در سال گذشته موفق شدیم 10 اثر غیرمنقول، ناملموس و طبیعی استان را در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسانیم.

وی افزود: از جمله آثار ناملموس استان که در فهرست آثار ملی ثبت شده است اقدامات پاسدارانه برای دانش سنتی لنج سازی استان هرمزگان، روش تهیه سوراغ، لنگر سنگی و عروسک داربید هستند.

به گفته بناوند، در حوزه ابنیه تاریخی هم موفق شدیم 4 بنا را در بندر کنگ ثبت ملی کنیم که این چهار بنا شامل خانه های تاریخی گلبت، رشید، امینی و عمارت کرچی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی ثبت ملی شده نیز موفق شدیم آبگرم های تیربوییه و گرمُش فین را ثبت ملی کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بادگیرهای بخشی از هویت تاریخی شهرهای استان هرمزگان به شمار می آیند حفظ و نگهداری از آن ها برای میراث فرهنگی دارای اهمیت است و در همین راستا در سال گذشته 27 بادگیر در بافت ­های تاریخی بندر کنگ و لافت مرمت و بازسازی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 اثر هرمزگان در فهرست آثار ملی ثبت شد

10 اثر هرمزگان در فهرست آثار ملی ثبت شد